Posts by metal80

    If I talk Whitesnake, this is the Whitesnake Im referring to.....good days gone bye



    Yeah man, i agree!
    Some time ago, talking about Whitesanake meaned talking about, Neil Murray, Mel Galley, Mickey Moody.... all this heros... ugly people that played their instruments as if this was the last day in their lives...
    But Now? just a joke i think with David Plant or Robert Coverdale trying to get back to 1987. Sad enough in my opinion.
    Miguel. Asturias
    www.metal80.com

    THEY ARE MY FAVOURITE HEAVY METAL BAND.I DON'T LIKE VERY MUCH RIPPER OWENS' YEARS BUT ALL THE ALBUMS WITH ROB HALFORD ARE FANTASTIC(EXCEPT RAM IT DOWN).

    I agree with you paisano.

    I love all halford stuff except "Ram it down" and "Turbo", but in honor of truth i must say that the last two albums of JP are nothing compared to "Halford" first solo album.
    Miguel. Asturias
    http://<woltlab-metacode-marker data-name="u" data-uuid="de986f86-b121-451f-a5e2-c94601928c4d" data-source="W1Vd" />www.metal80.com<woltlab-metacode-marker data-uuid="de986f86-b121-451f-a5e2-c94601928c4d" data-source="Wy9VXQ==" />

    I bought the CD and double vinyl. CD is cool but vinyl kills!, and was cheapest than CD. I think that the guy in the record shop had a mistake or something but, i bought, paid and of course didn't say nothing. It's a double vinyl of a limited edition of numbered copies (mine is 1883) and it costs 22 euros... I've piad 24 for CD.
    Miguel. Asturias
    http://<woltlab-metacode-marker data-name="u" data-uuid="f22af868-9b1e-4e75-bbcd-63fdb641abdc" data-source="W1Vd" />www.metal80.com<woltlab-metacode-marker data-uuid="f22af868-9b1e-4e75-bbcd-63fdb641abdc" data-source="Wy9VXQ==" />

    Hi
    There's some demos of this album "Seventh Star" with a guy called Jeff Fenholt on vocals, before Hughes joined Iommi's band. There are several jams and unknow songs, but at least tree songs that were used in the album, althought with different tittles and lyrics : "Star Of India" evolved into "Seventh Star" "Love On The Line" became "Heart Like A Wheel" ,"Take My Heart" became "No Stranger To Love", "Eye Of The Storm" became "Turn To Stone", and "Chance On Love" became "Danger Zone".
    The demo is called "Star of India", soundboard sound and very nice voice (not just as Glenn's but nice).
    Miguel. asturias
    www.metal80.com

    This is from my web page, hope you like it. I've see several spanish in this forum so i've decided to post it. Hope you like it
    Miguel Asturias
    www.metal80.com

    "Hughes & Thrall"
    Quizá sea porque se trata de la única grabación que el dúo llevó a cabo y por ello volcaron en sus canciones una creatividad sin límites o quizá sea el simple y natural resultado de la unión de dos talentos como eran (y son) el de Glenn Hughes (ex DEEP PURPLE y ex TRAPEZE) y Pat Trall (Ex PAT TRAVERS BAND), no lo sé. Pero si sé que su álbum homónimo de1982 es una extraordinaria colección de canciones en las que tanto el talento como la variedad está presentes de principio a fin. Ellos escribieron el álbum entero, salvo la canción ‘Coast to coast’ que firma sólo Hughes y se hicieron acompañar por el teclista Peter Schless y por Gary Fergusson (ex BLACK ROSE) y Frankie Banali (ex QUIET RIOT , ex WASP) a la batería, para grabar este disco en los United Western Studios , en Hollywood con Andy Thomas y Tim Kramer como responsables, los cuales aportan a la grabación un conseguido trabajo que le da un aire muy de la época, logrando una limpieza casi cristalina e las canciones, que es lo que realmente necesitan. Digo esto porque, no nos engañemos, el álbum está a mil kilómetros de ser un disco de heavy metal. Incluso me atrevería a decir que está más cerca del pop rock que otra cosa, eso sí, un pop rock intenso en la onda de POLICE o los YES de la época, los del ‘90125’ y tan cuidado y rico en matices que cuesta horrores ponerlo al lado de los discos de SAXON, JUDAS PRIEST o incluso los más cercanos RAINBOW o WHITESNAKE. Reconozco que esa opinión es muy discutible pero canciones como ‘The look in your eye’ o ‘Beg borrow & steal’ me parecen dos buenas muestras de lo que intento decir, con esas guitarras sintetizadas tan rematadamente ochenteras. Más allá aún va, por ejemplo ‘Where did the time go?’ en la onda más puramente Phil Collins, pero que no por eso deja de ser interesante. En el lado opuesto, mucho más contundentes e intensas, están otras como la que abre el disco, ‘I got your number’ , ‘Who will run to you’ o Hold out your life’ que, a nivel personal, me lleva a preguntarme cuanto de Pat Trall influyó en Joe Satriani para encontrar su’ sonido, o mejor dicho, cuanto de Allan Holdsworth influyó en ambos, Trall y Satriani.

     Desafortunadamente, una vez terminado el álbum, cada uno siguió alo suyo y pese a esporádicas colaboraciones de Pat Trall en los trabajos en solitario de Glenn Hughes, no han vuelto a unir esfuerzos para hacer una segunda parte de este disco que es una pieza obligada en la música de los ochenta.

    hello from Spain.
    Here Miguel Angel writing from Spain. Grat forum, great jo. I'm looking for Hughes info in BLACK SABBATH years, and i tink this is the right site.
    Regards
    miguel. asturias
    www.metal80.com